Asterion Wiki
Advertisement
Cizí postava
Xintra
Rasa: člověk (barbar)
Pohlaví: žena
Povolání: mág
Příslušnost: Smutný hvozd
Výskyt: Cesty snů
Asterion

Padlá mága, Smutná paní, Pavoučí bohyně, to jsou některé z titulů jež přináleží Xintře.

Byla to jedna z nejtalentovanějších čarodějek v asterionské historii, specializovala se zejména na rituální magii. Pocházela z Medvědího lidu ze Štítových hor, mezi jejími soukmenovci se docela ztrácela její nevysoká drobná postava s uhlově černými vlasy a bledou kůží. Vyčleňoval ji ovšem talent pro magii. Shromáždila 9 učedníků ze všech koutů Tary, jedním z nich byl mladý Alwarin, jenž se stal i jejím milencem.

Ve spárech draka[]

Arvedanské dědictví nechávalo Xintru chladnou, zajímala se o přírodní zdroje moci, mezi jinými i o Stvořený artefakt Kámen života. Vyhledala rady Wankuzara Tyrkysového a se svými žáky se roku -128 k.l. vydala do Jižního hvozdu, vybojovat artefakt na drakočlověku Drikovi. Odpor místních bestií se ukázal být příliš velký, navíc Xintru zradil její učedník Harud. Obětovala proto svoji svobodu a vzdala se Drikovi výměnou za bezpečný odchod svých přátel. Drik ovšem neměl zájem dohodu dodržet, z hvozdu naživu unikli pouze Alwarin a dva další.

V mučírnách a kobkách Lesního království zažila Xintra dlouhá a těžko představitelná muka. Bolest navždy proměnila její osobnost, se želenou vůlí ale vzdorovala a dokonce se ji v nestřežené chvíli podařilo uniknout. Dílem osudu objevila samotný Kámen a ten se stal její součástí. Drik místo zlomené osoby nalezl odhodlaného soupeře, z jejího čela zářil smaragd jako třetí oko. Z následujícího souboje vyšli oba s těžkými zraněními. Xintra se z posledních sil teleportovala pryč.

Smutná paní[]

Mága nalezla útočiště v sousedním Smutném hvozdu. Usídlila se na starém arvedanském hradě na vrcholu Starého samotáře a pomalu obnovovala své síly. Dříve přímá energická žena prošla velkou proměnou. Objevovala se jen zřídka mimo zdi svého hradu, oblečená vždy v černé a se závojem kryjícím obličej. Prostupoval jí smutek, bolest a touha po pomstě na Drikovi, které nesmělo nic jiného stát v cestě. Kámen se stal prostředkem k jejímu uskutečnění.

Během následujících let se stala vládkyní celého lesa, podmanila se všechny místní domorodé kmeny (některé ji začaly uctívat jako bohyni, jiné ji skrytě nenáviděly). Pod její vliv se také dostali lesní salové, spoutáni apatií k poslušnosti. V mnohém začala připomínat Drika, moc artefaktu ji dovolovala pokřivovat a mutovat lesní živočichy. Projevilo se to zejména na obřích pavoucích, kteří obývají temná lesní zákoutí. Xintra z nich vyšlechtila veliká poslušná monstra, schopná unést jezdce. Těmi se stali pavoučnatky - příslušnice nového Pavoučího řádu, mladé dívky nadané magickou mocí a zcela poslušné Xintřiných rozkazů. Byli to vykonavatelky její vůle a přední bojovnice, spolu se zmutovanými zvířaty a zanimovanou jednotkou golemů.

Pád[]

Po desetiletí Xintra sváděla boj s Drikovými přisluhovači, později také s plavenskými dobrodruhy, jenž začali do hvozdu pronikat z východu.

Pomalu také narůstala nespokojenost podrobených kmenů, jež roku 855 k.l. vyústila v otevřenou vzpouru. Xintra musela bojovat na několika frontách zároveň. Její armáda byla zničena v bitvě (ve které bojovali také Asarijec Brubs a elfí komando Spadlé listy druidky Sariiky). Xintra mezitím dokázala v souboji porazit předního Drikova temného druida Ganragula. Následně musela čelit útoku Anareta a bývalé pavoučnatky Čakoro. Vyčerpaná mága podlehla a její smrt značila osvobození Smutného hvozdu. Jediným, kdo přišel truchlit nad jejím hrobem, byl Alwarin.

Zdroje[]

Hlavní modul/Čas temna

Dech draka 5/2003 - Drik Oranžový (Zbyněk "Gilgalad" Holub)

kniha Cesty snů - Jan "Čenis" Galeta, Zbyněk "Gilgalad Holub (Zoner Press 2010)

Advertisement