Asterion Wiki
Advertisement
Cizí postava
Wankuzar Tyrkysový
Rasa: člověk (drak)
Pohlaví: muž
Povolání: druid
Příslušnost: Staří druidi
Výskyt: Cesty snů
Asterion

Jeden z mála Starých druidů, který přežil masakr ve Svatyni přírody a Drikovu zradu. Byl to Wankuzar, kdo ze Zahrady snů přinesl Kámen života a spolu s druidy se učil využívat jeho moc ve prospěch přírody. Po svém vyhnání z Jižního hvozdu se dlouho marně snažil o záchranu artefaktu, stál například i za výpravou mágy Xintry.

Wankuzar na rozdíl od jiných přeživších Starých druidů zcela nestáhl ze světa, naopak se svými žáky začal organizovat odpor proti oranžovému drakočlověku. Roku -2037 k.l. založili organizaci Bratrstvo dlouhých kápí. Získali mnoho spojenců z řad lesních elfů, skřítků a jiných přírodních národů.

Drik ovšem pronásledování druidů nikdy nezanechal. K nakonec Wankuzarovi pronikli lesarští vrazi z organizace Mlha a ten jen o vlásek unikl smrti. Do těla se mu ovšem dostal smrtelný jed. Díky schopnosti proměny v tyrkysového draka se mu působení jedu podařilo zpomalit, ale druidovy síly postupně slábly.

Útočiště hledal v Zahradě snů, její vnitřní pouto se zneužívanou mocí Stvořeného artefaktu pokřivilo její vědomí. Druid se stal vězněm. Podařilo se mu ještě vyslat do světa lístky snové růže, jež obsahovaly vodítka, jak se k němu dostat. Jeho tělo a vzpomínky byly ale časem asimilovány a staly se součástí Zahrady.

Zdroje[]

Za závojem stínů

kniha Cesty snů - Jan "Čenis" Galeta, Zbyněk "Gilgalad Holub (Zoner Press 2010)

Advertisement