Asterion Wiki
Advertisement
Myšlenková bytost
Trhan
Vyvolávací emoce: nenávist + strach
Výskyt: NSKBA, s.20
Asterion

Popis[]

Všichni nemrtví jsou pověstní svou nenávistí ke všemu živému a také tím, že k dosažení svých temných cílů jsou schopni použít i těch nejzákeřnějších metod. Ovšem působení bytosti, lidmi nazývané trhan nebo žebrák, už skutečně přesahuje všechny meze. Možná to bude znít neuvěřitelně, ale naprostá většinu epidemií moru, černých neštovic, úplavice a jiných zákeřných chorob, které mají za následek úplné vylidnění některých oblastí, je dílem těchto bestií. Trhán vypadá jako starý žebrák ve špinavých, roztrhaných a páchnoucích šatech, jejichž původní barva už dávno vybledla působením počasí a jsou teď špinavě šedohnědé. Stejně roztrhaný a znečištěný plášť mu pečlivě zakrývá celou postavu, ve stínu kapuce nelze zahlédnout sebemenší rys jeho obličeje. Ve skutečnosti na žebráka není příliš vábný pohled, jelikož jeho tělo vypadá, jako by bylo v pokročilém stadiu rozkladu. Ovšem i ten, kdo jej zahlédne, nemusí v něm hned poznat nemrtvého, spíš si bude myslet, že jde o člověka postiženého leprou. Trhán se snaží vzbudit v lidech lítost, aby jej hned nevyhnali z města, vesnice či vojenského ležení. Pomalu se belhá ulicemi nebo obchází mezi vojáky a snaží se přijít do styku s co nejvíce lidmi nebo jinými humanoidy. V noci se také může pokusit otrávit studny i zásoby potravin. Každý, kdo s ním přijde do styku, brzy onemocní jednou ze zákeřných, snadno šiřitelných chorob a sám se stane zdrojem nákazy pro své okolí. Území, přes které žebrák prošel, se svým zoufalstvím, beznadějí a strachem z přicházející smrti hluboko zapíše do srdce toho, kdo se tudy bude ubírat. Je zřejmé, že příhodnější podmínky pro příchod vyšších nemrtvých ze stínového světa již nelze připravit.

Advertisement