Asterion Wiki
Advertisement

Vedle Sedmnáctky se Temná desítka etablovala jako druhý nejrozšířenější panteon bohů na Asterionu. V současnosti jí již v mnoha ohledech dokáže konkurovat. Tvoří ji deset temných bohů, skrytě podřízených Kharu Démonovi.

Vzestup temných bohů[]

Khara dlouho znepokojovala moc Sedmnáctky a její vliv na život na Asterionu. Vždy pro něj zosobňovala Stvořitelem pevně daný řád světa a potlačení vlastní svobodné vůle, pro Khara nejcennějšího principu, a proto se řadila k jeho předním nepřátelům. Rozhodl se proto oslabit její pozice přetažením věřících k novým bohům a způsobit rozkol v božské sféře, plán označovaný jako "vzestup temných bohů".

Vybraných deset bohů mělo zastupovat principy a aspekty života, které byly Sedmnáctkou opomíjené nebo odsuzované. Případně ji přímo konkurovat v těch základních (právo, boj, vědění apod.). Khar vsadil jak na zavedené temné bohy se stabilní základnou věřících (jako byli Sandol Kah, Dreskan nebo Šin), tak bohy nové (Ndangawa, Ynnar Rút) nebo zatím jen slabé a lokální (Meabor). Do jejich čela se postavil sám Khar, skrytý za identitou Temné kápě.

V polovině 9. století k.l. byl již proces v plném proudu. Do světa vyrazili misionáři hlásat novou víru. Propaganda špinila jméno stávajících bohů, šířila zvěsti o jejich slabosti a blízkém pádu. Zároveň ve Stínovém světě i Přírodní úrovni došlo k napadení většiny významných i slabých temných bohů, kteří mohli Desítce konkurovat. Nejvíce utrpěla do té doby sebejistá Kenwalla, mnoho jiných bylo oslabeno nebo zcela zlikvidováno (například původní božstva vyznávaná národy Kharových držav).

Současnost[]

souboj Gora a Ndangawy Autor: Roman Kýbus

Po polovině devátého století se Desítka stává pevnou součástí běžného života. V Kharových državách téměř zcela nahradila původní bohy tamějších obyvatel (zejména Duražinců), víra místních mas jí dodává hlavní díl moci. V zemích ovládaných Královskými také získala mnoho vyznavačů, byť bylo zpočátku oficiálně uctívání Desítky zakázané. Obřady proto probíhaly skrytě, chrámy a kaple se nacházely na utajovaných místech (např. Sarapisovy oltáře v kasínech, Ynnar Rút v nevěstincích apod.). Jedinou známou výjimkou byl chrám Temné desítky v nábožensky otevřeném Minkoru, ještě než se dostal pod plavenskou nadvládu.

Desítka se nyní cítí dostatečně jistá i pro otevřené útoky na jednotlivé bohy Sedmnáctky - takto byla zabita vtělení Gora, Tarfeina nebo Lamiuse Slitovného (tento aspekt boha dokonce zcela zanikl), několik dalších bylo dočasně uvězněno. Probíhá otevřený boj obou panteonů i jejich věřících, bohové se daleko aktivněji zapojují do dění v Přírodní úrovni než tomu bylo v minulosti.

Situace v 60. letech již definitivně eskalovala do aktivního konfliktu. Desítka je již vyznávána zcela otevřeně (např. Sarapis v Erinu, Šin v Novém Amiru) a moc nových věřících jim umožňuje potlačovat vliv Sedmnáctky (mimo jiné zejména Rianny, Siarona nebo Siomena). Zároveň ale nebezpečně roste moc některých okrajových temných bohů, kteří ve všeobecném chaosu cítí příležitost pro vzestup (Ytrak, Tartar nebo Kenwalla).

Členové Temné desítky[]

  • Sandol Kah - bohyně lidské slabosti a mořských hlubin
  • Sarapis - bůh vrtkavého štěstí
  • Ndangawa - bohyně bojové zuřivosti
  • Dreskan - bůh kruté spravedlnosti
  • Gwi - bohyně snů a klamu
  • Inaka - bohyně živelných pohrom
  • Šin - bůh honby za poznáním
  • Ynnar Rút - bohyně smyslových požitků
  • Meabor - bůh strachu
  • Temná kápě - bůh tajemných znamení

Zdroje[]

Dech draka 5/2000 - Temní bohové podruhé (Jiří "Jersey" Buchta)

Čas temna

Vzestup temných bohů

*Kronika mnoha geografických modulů

Advertisement