Asterion Wiki
Advertisement

Mezi Stvořenými artefakty má nejpochmurnější pověst Skřetí zloba (nazývaná též Kirbegův hněv). Na pohled neškodný přívěšek z matného černého kovu, neznámého původu a složení, má moc proměnit se na libovolnou zbraň dle přání svého nositele. Zbraň v jednu chvíli skrytou mezi prsty dlaně, ve druhé náhle ve výpadu transformovanou do plné velikosti. Tím ovšem plný potenciál této zákeřné zbraně není zdaleka vyčerpán, její ničivá síla dokáže způsobit živlové bouře nebo zemětřesení. Užívání nevypočitatelného artefaktu ovšem přináší velké riziko i pro samotného vlastníka a může dokonce způsobit jeho smrt.

Po svém objevení Murtisem ve Stínovém světě byla zbraň tradičně v držení drakolidí. Mezi skřety se šeptá, že nepřímo zavinila smrt už čtyř z nich. Naposledy ji Zurkhen a Turgul přinesli s sebou na Lendor jako podporu invaze. Zurkhen samotný ji použil v souboji s družinou Elrama Půlelfa. Skřetí zloba se ale náhle rozhořela v jeho ruce a způsobila mu těžké popáleniny. Elram ji zdvihl a použil v boji s drakočlověkem, jemuž způsobila smrtelná zranění.

Dnes leží artefakt v pokladnicích Kirgeba Žlutého, který si je dobře vědom jeho historie, a proto ho prozatím nepoužívá.

Zdroj[]

Falešná apokalypsa

Dech draka 2/2005 - Dračí odkaz (Zbyněk "Gilgalad" Holub)

Advertisement