Asterion Wiki
Advertisement
Cizí postava
Riam Bílý
Rasa: Arvedan (drakočlověk)
Pohlaví: muž
Povolání: bojovník
Příslušnost: nezávislý
Výskyt: HM, D
Asterion

Desátý z drakolidí je tím, kdo si vytkl za cíl všechny své bratry sprovodit ze světa.

Mládí[]

Riamova minulost by se mohla stát námětem bardských balad. Vyrostl ve Městě sluncí. Jako člen významné šlechtické rodiny měl přístup na císařský dvůr, dostalo se mu vynikajících učitelů i téměř neomezených prostředků, Spřátelil se se synem ellionského knížete Zylem, společně se vydávali na dlouhé dobrodružné výpravy, hledali vzrušení a divy za hranicemi probádaných oblastí. V Bílých horách dostal Riam darem od trpasličího krále vzácné kladivo Velekondoří spár.

Klín mezi oba přátele vrazila žena. Došlo k tomu v Dračích skalách, zde se setkali s Nimrael, s jednou z národa vznešených elfů. Oba k ní zahořeli láskou, avšak zatímco Riamova náklonnost byla opětována, Zyl byl naopak stravován žárlivostí a přál si elfku mít jen pro sebe. Unesl ji, Riam ho ovšem dostihl a uprostřed Smutného hvozdu došlo k souboji. Vyrovnaný duel nečekaně přerušil přílet černého draka. Samotný Zurkhen Černý si přišel pro Arvedany, oba již dlouho figurovali v plánech jeho pána. Riam a Zyl podlehli a byli zajati, Nimraelin život skončil v dračích plamenech.

Pod praporem Démona[]

Khar učinil z Riama desátého a posledního ze svých drakolidí roku -3766 k.l. Ovšem jeho moc stvořit dokonale poslušné služebníky již tou dobou nebyla zdaleka tak velká jako na začátku. Riamovi se podařilo uchovat si zbytky svobodné vůle a vlastní osobnosti, zatím potlačené dominující dračí složkou. Proto se se svými bratry v následujících letech účastnil dobyvačných tažení a války s Císařstvím. Ke změně ale došlo -3447 k.l. v hořících ulicích poprvé dobytého Aureanu.

Riam si tehdy naplno uvědomil, co všechno pomohl rozpoutat a vzepřel se svému pánovi. Napadl samotného Khara, na jehož obranu se postavil Lien Fialový. Z tvrdého souboje si oba drakolidé odnesli krvavé rány, Riamovi se podařilo uprchnout.

V pozadí[]

Bílý drak se dlouhá léta snažil bojovat proti ostatním drakolidem a sprovodit jejich zlo ze světa. Spíše než do přímých soubojů stál v pozadí událostí, poskytoval pomoc, informace a tahal za nitky. Platil za lovenou kořist a na jeho hlavu byla Démonem vypsána vysoká odměna. Nemohl si dovolit luxus stálého domova ani rodiny, ba ani stabilního okruhu přátel. Přesto se zdálo, že s pádem Devíti knížectví vede prohranou válku. I tak se mu podařilo dosáhnout smrti už čtyř drakolidí.

Změnu přineslo až setkání s druhým bílým drakem - Alwarinem. Nalezli společnou řeč v mnoha otázkách a stali se dobrými přáteli. Společně připravili půdu pro příchod Královských na Taru. V nově založené Východní dálavě si Riam vytvořil identitu bohatého kupce z albirejské Zlaté čtvrti, Orlího poutníka, významného člena Zlatého kruhu, mecenáše umění a patrona mnoha dobrodruhů. Podílel se na také na Alwarinovo přání na vzniku Svobodných měst. V Albireu se po dlouhé době mohl opravdu cítit doma. Může užívat svoji pravou tvář - vysoký urostlý třicátník, s tváří připomínající staré arvedanské sochy a hustými kaštanovými vlasy.

Neváhal také sám cestovat mezi ostatní tarské národy. Mezi horskými elfy například vystupuje jako mýtický Kronikář a pokouší se tento rozptýlený národ směřovat k lepší budoucnosti.

Nic ovšem netrvá věčně, král Walden roku 850 k.l. dobytím Albirea ukončil éru Svobodných měst a podmínky se změnily. Riam se přestal cítit bezpečně, přišel o část majetku během poválečných represí a navíc na jeho stopu padly Kharovy noční stíny. Jedné jasné noci nad mostem přes Královskou řeku opět svedli souboj dva draci, bílý a fialový. Riam vyvázl s těžkými zraněními a jediné, co mohl dělat, bylo sbalit to nejcennější a odejít z města, než ho Lienovi agenti znovu vypátrají.

Sigur[]

V dalekém kosmopolitním Minkoru si vybudoval jiný život jako kupec Sigur. Obklopil se novými přáteli (např. Hi Jung Il, Ulcen nebo Riwilion) a obnovil mnoho svých dosavadních aktivit. Velmi se angažoval při pátrání po Skřítčím srdci, také se snažil odhalit pravdu o tajemném ochránci Minkoru - Avuašartu. Nepřímo rovněž podpořil tažení lesních elfů a Subotamů proti Drikovi do Jižního hvozdu.

Historie má ovšem tendenci se opakovat. Riam Minkor opustil krátce po jeho dobytí Plaveňany. Nyní je z něj opět poutník bez domova.

Zdroje[]

Hlavní modul/Čas temna

Dech draka 2/2002 - Riam Bílý (Zbyněk "Gilgalad" Holub)

Dech draka 6/2001 - Čarodějova hrobka (Zbyněk "Gilgalad" Holub)

Obloha z listí a drahokamů - dobrodružství Skřítčí srdce

Advertisement