Asterion Wiki
Advertisement
Cizí postava
Rebenic
Rasa: člověk
Pohlaví: muž
Povolání: zloděj
Příslušnost: nezávislý
Výskyt: PP
Asterion

Navenek spořádaný občan Vřesového údolí ve Východní dálavě, ve skutečnosti legendární zloděj zakládající si na nenápadnosti a utajení. Byť by mu to jeho skromnost nedovolila přiznat, Rebenic patří k nejzručnějším lupičům Asterionu.

Mistr svého řemesla[]

Dlouhá Rebenicova profesní kariéra protkaná takovými kousky, jako jsou vyloupení bohatých skladišť Zlatého kruhu v Koru, zcizení kolekce artefaktů určených pro almendorský královský dvůr při lodní překládce v Gondromu nebo průnik do neblaze proslulé Dvanácté pokladnice v Derteonu.

Rebenic však nestojí o proslulost a budování vlastní legendy. Naopak, nejraději je, když se na jeho zločiny ani nepřijde. Po dobu vykonávání své profese ještě nikdy nikoho úmyslně nepřipravil o život. Zachovává maximální opatrnost, pracuje vždy sám a často mění způsoby své práce, aby si tak zajistil nezávislost a bezpečí pro sebe i svou rodinu. Ta doposud o jeho aktivitách nemá potuchy, Rebenic navenek působí jako často cestující kupec se starožitnostmu.

Jaká je vlastně jeho motivace? Je v jádru vášnivým sběratelem jednoho specifického druhu umění, a sice kolekce jantarových sošek vyrobených vznešenými elfy. Jedinečná krása těchto výrobků odpovídá jejich závratné ceně, právě sem směřuje Rebenic většinu svých honorářů.

Konec nezávislosti[]

Navzdory vší opatrnosti ovšem lupičova nezávislost skončila. Baronku Sabbiovou, tajnou vládkyni Pavučiny, náhoda přivedla na stopu pravé Rebenicovy identity a vydíráním ho donutila pracovat pro její organizaci. Rebenic se měl podílet na rozsáhlých krádežích lintiru ze skladišť v Železných dolech. Aby ochránil životy své rodiny i vlastní svobodu souhlasil.

V roce 847 za záhadných okolností vyhoří Rebenicův dům ve Vřesovém údolí, ostatky jeho ženy a dvou dětí nebudou nalezeny. Šlo o chytrý zlodějův manévr, jak se vymanit ze spárů Pavučiny. Nafingování smrti rodiny i své vlastní zafungovalo, ovšem Rebenicova manželka neunesla pravdu o skuteném zaměstnání svého muže a i s dětmi odešla neznámo kam.

Současnost[]

Rebenic propadl depresím. Často se také inkognito vracel do vypálených trosek svého domu a oddával se alkoholu. Vášeň pro jantarové sošky ho ovšem stále nutila brát příležitostné zakázky.

Tehdy se mu také podařil doposud největší čin. Na přání neznámého klienta se pustil do hlubin Daaronem ovládaného Zurku a vyzvedl odtud legendární Probuzení, mistrovské malířské dílo Turgula Hnědého. Unavené a zahořklé lupičovy mysli se při studiu obrazu dotklo vědomí mrtvého drakočlověka a Rebenic nalezl novou vůli žít. Vydal se pátrat po své rodině.

Zdroje[]

Dech draka 4/2000 - Rebenic (Karel Makovský)

Písky proroctví

Krajiny za obzorem 2: Sarindarské výsostné vody

Advertisement