Asterion Wiki
Advertisement

Zvláštní komunita, sídlící ve vesničce Velký Lipovec v Amirských polích. Vůdci jsou Mjadan a kněžka Věnrava.

Původně šlo o pohanský kmen z oblasti Košových lesů v dnešním východním Almendoru, vyznávající víru v temnou bohyni Bregovnaju. Kmenovým zřízením byl matriarchát. Ženy v tomto společenství vládly a bojovaly, muži pracovali a patřili výhradně bohyni, která je ženám pouze "půjčovala" ke zplození maximálně třech potomků, poté se nechávali dobrovolně kastrovat. Během válek Eldebranské říše se skřety se do věrouky postupně vkrádaly prvky víry v Estel, až její vliv zcela převládl, a k moci se vrátili muži.

Základem víry Lipovců je úplná čistota těla, odpírání smyslových požitků i pohodlí. Nezjednodušují si nijak svůj život, úleva či potěšení pro ně nemají význam. Žijí, stravují se i oblékají se velmi prostě. Nijak se neuzavírají světu, jsou pohostinní vůči poutníkům. Nejzajímavějším zvykem je dobrovolná kastrace mužů po zplození třetího potomka. Tento obyčej přežil z dob uctívání žárlivé Bregovnaje, dnes je spíše projevem dobrovolného odříkání se sexu a zachování čistoty těla.

Koncem 8. století k.l. se Lipovci přesídlili na Taru, kde panovaly volnější podmínky a místní neměli vůči nim tolik předsudků. Prosadili se zejména jako povozníci a špeditéři, jejich vozy jsou dobře známy po celých Amirských polích.

Zdroje[]

Pevnost 9/2007 - Sekty na Asterionu (Jan "Čenis" Galeta)

Advertisement