Asterion Wiki
Advertisement
Cizí postava
Lien Fialový
Rasa: Arvedan (drakočlověk)
Pohlaví: muž
Povolání: bojovník
Příslušnost: Kharovy državy
Výskyt: HM/ČT
Asterion

Podstatu třetího z drakolidí nejlépe vystihují slova Kirbega Žlutého: "Khar a Lien, pán a jeho pes…" 

Osamělý válečník[]

Lien pochází z chudé venkovské rodiny z východní části Císařství. Vysoký svalnatý mladík s krátkými světlými vlasy, chlap jako hora, neznal nic než tvrdou práci. Nikdy nevynikal bystrým duchem, nepotřeboval vzdělání ani filozofovat nad problémy bytí, stačil mu jednoduchý a nekomplikovaný pohled na svět. Mnohem raději odcházel s otcem do lesa a kácel celé dny stromy. Přivydělával si i pomocnými pracemi v okolních městech, po jednom z návratů ovšem nalezl rodinný statek vypálený a všechny blízké mrtvé. V záchvatu vzteku popadl svou dvoubřitou dřevorubeckou sekeru, vystopoval vrahy, přepadový oddíl z Východní říše, a zmasakroval je.

Boj se stal jeho novým živobytím. Nejprve sám, později jako člen císařské armády hubil skřety a jejich vojáky. Proslul svým neortodoxním stylem boje - vrhal se střemhlav do houfů nepřátel za doprovodu děsivého pokřiku a jeho sekera kosila nepřátele, jako by to byly pouhé kmínky stromů. Pověst o zuřivém berserkovi přiměla Khara k nastrojení léčky. Lien byl přepaden a za cenu mnoha životů odvlečen v okovech.

Nejvěrnější z draků[]

Mnozí se podivovali, když byl roku -3998 k.l. Lien vybrán k přeměně v dalšího z drakolidí. Démona na něm fascinovalo jeho obrovské odhodlání a houževnatost. A právě jeho vůli během přeměny zlomil a přetavil v poslušnost. Lienova pouto s Kharem je rozhodně silnější než u ostatních bratrů, je mu zcela oddaný.

Povahově je Lien prchlivý, surový a sebestředný. Rád se vychloubá počtem významných protivníků, jenž porazil, a přerušování velmi nelibě nese. Ostatní drakolidi vnímá jako soky v Démonově přízni, oni sami o něm smýšlejí jako o prosťáčkovi a psovi svého pána.

Velitel a duelant[]

Lien podstoupil za svůj dlouhý život výcvik téměř ve všech myslitelných stylech boje. Stále si nejvíce rozumí se svou původní sekerou, kterou mu Murtis Šedý proměnil v mocný artefakt. Naučil se velet oddílům, a přestože se nikdy nestal důmyslným stratégem, dokázal strhnout své muže osobním příkladem k nebývalým výkonům. Rád rovněž nabízel velitelům obležených pevností a měst výzvu k osobním duelům, které měly rozhodnout o jejich osudech. Netřeba říci, že dosud nikdy neprohrál. Účastnil se všech velkých tažení ve válce s Císařstvím a Devíti knížectvími.

Závislost na Kharovi vedla až k extrémním emočním výbuchům, po Démonově druhé porážce od Taranise musel být Lien na dlouhé roky uvězněn v okovech, protože sebedestruktivně ničil vše ve svém okolí. Na další staletí se stáhl z centra dění, o samotě propadal depresím nebo vyrážel na výpravy po Taře ve vražednému amoku. Definitivně ho vyléčil až návrat jeho pána roku 797 k.l.

Současnost[]

Dnes je Lien oficiálně jmenován správcem celých Držav, byť jde pouze o formální titul a o všem rozhodují ve skutečnosti skřetí knížata. Sídlí v Nočním hradu v Lankáru. Stará se zejména o vojenské záležitosti a v poslední době též cvičí nového Kharova šampiona, skřeta Igen-Ura. Ve volném čase pro potěšení chová divoké šelmy (tzv. kočka Lienova).

Jako vlastní osobní cíl si zadal potrestání zběhlých drakolidí Zyla a Riama. S Riamem je pojí nevyřízené účty z minulosti a fialový drakočlověk se mu již dostal na stopu a vypátral ho v Albireu. Na odlehlém místě u Královské řeky spolu svedli souboj v dračích podobách, jenž skončil nerozhodně a těžkými zraněními. Bílý poté beze stopy zmizel, avšak Lien v pátrání neustává a doufá v rozhodující odvetu.

Zdroje[]

Hlavní modul/Čas temna

Dech draka 4/2004 - Lien Fialový (Zbyněk "Gilgalad" Holub)

Krajiny za obzorem: Stíny jihu

Advertisement